Дослідження: Молодь орієнтована на матеріальні, а не на духовні цінності

21 березня 2012
РБК-Україна, 20.03.2012

http://www.rbc.ua/ukr/top/show/issledovanie-molodezh-orientirovana-na-materialnye--20032012090000/

Американські вчені провели дослідження, що показало, до чого прагнуть сучасні молоді люди у віці до 30 років. Виявилося, що більшість з них віддають перевагу матеріальним цінностям,  а не духовним.

В ході роботи були проаналізовані дані про 9 млн осіб та їх орієнтованість на турботу про навколишнє середовище, виконання громадянського обов'язку і реалізацію життєвих цілей. Серед них виявилися представники різних демографічних поколінь - "бебі-бумери" (1945-1965 років народження), покоління ікс (1965-1980 років народження) і покоління міленіуму, або покоління ігрек (народжені після 1980 року).

"Ми помилково характеризували покоління міленіуму як більш соціально-орієнтоване і політично ангажоване в порівнянні з людьми старшого віку", - розповів автор дослідження професор психології Жан Твенге з Державного університету Сан-Дієго.

Виявилося, що "мілленіали" рідше орієнтуються на спільноту, а концентруються в основному на особистих цілях - іміджі, грошах і славі.

Хоча прагнення зберегти навколишнє середовище завжди вважалося областю, що представляє особливий інтерес для молоді, результати дослідження, що охоплює 40-річний період, говорять про те, що кількість людей покоління "ігрек", ні разу не намагались зробили щось, щоб допомогти навколишньому середовищу, в три рази більше, ніж кількість "бебі-бумерів" в тому ж віці.
Частка американських студентів, що прагнуть багатства, становила для "бебі-бумерів" 45%, для покоління ікс 70%, а для "ігрек" - 75%. Крім того, частка тих, хто вважає за краще бути в курсі політичних процесів, зменшилася з 50% в період демографічного вибуху до 35% в даний момент.

Вчені вважають, що тенденція до зменшення турботи про навколишнє середовище, байдужості до політичних процесів і фокусування на матеріальних цінностях можуть істотно вплинути на розвиток суспільства в найближчому майбутньому.
Завідувач кафедрою соціології комунікативних систем Московського Державного Університету професор Агамалі Мамедов вважає, що накопичення стало трендом.

"Особливості розвитку сучасного суспільства привели до виникнення такого терміну, як "криза-матрьошка" - ми переживаємо одну кризу, після чого одразу починається друга і так далі. Одним з факторів, що допомагають людині орієнтуватися в цей час, є матеріальне благополуччя. Той романтизм, який спостерігався ще 10-12 років тому, зараз випарувався. Люди хочуть ясності, що в першу чергу пов'язана з їх матеріальним станом. Тим більше що "згори" насаджується та ж ідеологія. Коли перед людиною стоять тільки економічні завдання, вона стає одновимірною і легко керованою", - вважає Мамедов.

Творчий директор рекламного агентства JWT Russia Іван Чімбуров не згоден з американськими вченими, хоча відзначає, що частка правди в їх висновках є.

"Сучасні молоді люди виросли в епоху, коли з'явилася передача "15 хвилин слави" і коли шотландський блогер Піт Кешмор продав особистий сайт Mashable.com американському медіагіганту CNN за 200 млн дол. Цей приклад є ілюстрацією теорії розумного егоїзму", - вважає Чімбуров. 

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 20.05.24
Кількість КУА279на 20.05.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 20.05.24
Кількість ІСІ1785на 20.05.24
Кількість НПФ*52на 20.05.24
Кількість СК*1на 31.03.24
Активи в управлінні КУА, млн грн616 160на 31.03.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 908на 31.03.24