ukr ENG
 
06.08.2018

Новини УАІБ

Новий Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння залученню іноземних інвестицій» має зробити Україну більш привабливою для іноземних інвесторів

Новий Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння залученню іноземних інвестицій» має зробити Україну більш привабливою для іноземних інвесторів.

Як йдеться у прес-релізі, оприлюдненому Національним депозитарієм, цей Закон був підписаний Президентом України та набуде чинності 24 листопада 2018 року.

Його прийняття стало важливим кроком для реформування інфраструктури фондового ринку України, ініціатором якого виступив НДУ. Очікується, що вже в грудні 2018 роки великі іноземні інвестори можуть значно збільшити свою активність на фондовому ринку України.

Набуття чинності Законом передбачає введення в українське правове поле концепції номінального утримувача. Цей інститут дозволяє глобальним фінансовим установам, що надають послуги з обслуговування активів в усьому світі (глобальним кастодіанам), відкривати в Україні рахунки номінального утримувача в цінних паперах для іноземних інвесторів, які бажають вкласти гроші в українську економіку. Імплементація Закону важлива для забезпечення сприятливого інвестиційного клімату.

«Це перший вагомий крок до інтеграції інфраструктури фондового ринку України до міжнародної інфраструктури ринку капіталу. Наступним кроком мають стати повноцінні кореспондентські відносини депозитарію НБУ з міжнародним депозитарієм», - зазначив Начальник управління депозитарної діяльності НБУ Андрій Супрун.

«Український пост-трейдинг не реформувався вже протягом 20 років. Для реалізації стратегії 2020 і модернізації інфраструктури фондового ринку важливо привести його до європейських норм. Підписання - це перший важливий етап. Наступний крок - підвищення якості послуг для учасників ринку до рівня європейських фінансових установ. Ухвалення закону щодо номінального утримувача усуває серйозну перешкоду на шляху іноземних вкладень в український фондовий ринок. Для його успішного впровадження нам необхідно виконати велику роботу за участю українських та іноземних гравців. До набуття чинності Законом залишається 4 місяці. Вважаю, що вже в цьому році можна буде побачити перші результати», - сказав Голова Правління НДУ Міндаугас Бакас.

НКЦПФР прийняла рішення щодо створення робочої групи, яка розробить підзаконні акти, необхідні для впровадження Закону. Крім представників Комісії до неї увійдуть учасники від Верховної Ради України, Національного банку, Національного депозитарію, Державної служби фінансового моніторингу України, Центру Протидії Корупції.

«Ми сподіваємося, що до робочої групи з розробки нормативних актів, необхідних для імплементації Закону щодо сприяння залученню іноземних інвестицій, увійдуть усі зацікавлені та небайдужі до змін на ринку капіталу. Регулятор зацікавлений в оперативній та конструктивній співпраці всіх учасників цього процесу», - наголосив Голова НКЦПФР Тимур Хромаєв.

У НДУ також повідомляють, що для інформування іноземних інвесторів про зміни в українському законодавстві планується низка зустрічей з представниками провідних світових фінансових установ.

*****

НКЦПФР схвалила проект Порядку ведення реєстру оцінювачів, які можуть проводити незалежну оцінку у випадках, встановлених законодавством про цінні папери та акціонерні товариства

НКЦПФР схвалила проект Порядку ведення реєстру оцінювачів, які можуть проводити незалежну оцінку у випадках, встановлених законодавством про цінні папери та акціонерні товариства.

Як інформує прес-служба НКЦПФР, Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» Комісія уповноважена вести реєстр оцінювачів, які проводять незалежну оцінку, та застосовувати вимоги до суб’єктів оціночної діяльності.

Регулятором проведено ряд консультацій із цього питання з фахівцями Фонду державного майна та представниками саморегулівних організацій, які об’єднують суб’єктів оціночної діяльності.

Сьогодні саме якість здійснення оцінки у випадках, встановлених законодавством про цінні папери та акціонерні товариства, є найбільш слабкою ланкою. Комісія на виконання зазначеного Закону розробила новий проект документа, яким визначено перелік вимог до суб’єктів оціночної діяльності та оцінювачів, які можуть проводити незалежну оцінку об’єктів оцінки та будуть включені до реєстру оцінювачів. Такий реєстр буде розміщено на офіційному веб-сайті НКЦПФР.

У розробленому проекті регулятором, зокрема, передбачено вимоги щодо кваліфікації, професійного досвіду, ділової репутації та етики оцінювачів, що має підняти стандарти та якість оцінки, чого наразі бракує.

Комісія не має можливості надавати професійне судження щодо оцінки вартості акцій. Такі повноваження має Фонд державного майна України, який здійснює державне регулювання у сфері оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.

До повноважень НКЦПФР відноситься перевірка дотримання вимог законодавства при виборі способу оцінки вартості акцій, а не рецензування безпосередньо результатів оцінки акцій.

*****

У червні 2018 року загальний обсяг торгів на фондовому ринку України дорівнював 43 млрд. грн.

У червні 2018 року загальний обсяг торгів на фондовому ринку України дорівнював 43 млрд. грн., що виявилося на 50,3% більше травневого результату (28,6 млрд. грн.). Про це свідчать дані НКЦПФР.

Обсяги торгів на біржовому ринку збільшилися на 10,5% (з 19 млрд. грн. до 21 млрд. грн.), а на позабіржовому ринку - на 129,2% (з 9,6 млрд. грн. до 22 млрд. грн.).

У розрізі фінансових інструментів обсяги торгів у червні поточного року були такими:

- ОВДП - 20,83 млрд. грн. (на біржовому ринку - 20 млрд. грн., на позабіржовому ринку - 0,83 млрд. грн.);

- акції - 16 млрд. грн. (на біржовому ринку - 0, на позабіржовому ринку - 16 млрд. грн.);

- облігації - 2,5 млрд. грн. (на біржовому ринку - 0,9 млрд. грн., на позабіржовому ринку - 1,6 млрд. грн.);

- інші цінні папери - 4,1 млрд. грн. (на біржовому ринку - 0,5 млрд. грн., на позабіржовому ринку - 3,6 млрд. грн.).

*****

Нацкомфінпослуг розробила проект Розпорядження
«Про внесення змін до Положення про провадження
 діяльності з адміністрування недержавного пенсійного фонду»

Нацкомфінпослуг розробила проект Розпорядження «Про внесення змін до Положення про провадження діяльності з адміністрування недержавного пенсійного фонду».

Документ розроблено з метою уточнення підстав відмови адміністратором недержавного пенсійного фонду в розгляді поданих учасником заяв про визначення пенсійного віку, про здійснення одноразової пенсійної виплати та про переведення пенсійних коштів до іншої фінансової установи.

*****

Рада з фінансової стабільності схвалила Концепцію державного регулювання операцій з криптовалютами в Україні

Рада з фінансової стабільності схвалила Концепцію державного регулювання операцій з криптовалютами в Україні, яка була презентована НКЦПФР на Раді з фінансової стабільності, інформує прес-служба Комісії.

Документ регламентує правовий статус криптовалют та токенів як виду фінансових інструментів. Регулятором ринку криптовалют визначається НКЦПФР. При цьому в ході засідання Голова НКЦПФР Тимур Хромаєв зазначив: «Ця концепція передбачає визнання певних категорій криптовалют та токенів – фінансовими інструментами, роль та функції державних органів (НБУ, НКЦПФР, Мінфіну, ДФС, Держфінмоніторингу) у регулюванні обігу цих інструментів, ліцензування учасників операцій, розкриття інформації тощо».

Голова Комісії додав: «Це важливий перший крок у формуванні консенсусу серед державних органів, фінансових регуляторів, який підтверджує готовність працювати з Верховною Радою України та крипторинком по формуванню законодавчої і нормативної баз, що забезпечить прозорість та якість відносин інвесторів та учасників ринку з криптовалютами».

Згідно з Концепцією, криптовалюта – це токен, який функціонує як засіб обміну або збереження вартості. Токеном вважається централізована або децентралізована цифрова одиниця обліку, що заснована на математичних обчисленнях із застосуванням комп’ютерної мережі та має криптографічний захист.

За підсумками розгляду цього питання Рада з фінансової стабільності в цілому підтримала запропоновану концепцію.

*****

Група з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) спільно з Егмонтською групою підрозділів фінансових розвідок оприлюднила Звіт «Приховування бенефіціарної власності»

Група з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) спільно з Егмонтською групою підрозділів фінансових розвідок оприлюднила Звіт «Приховування бенефіціарної власності».

Як повідомляє прес-служба Держфінмоніторингу, документ представляє глобальний погляд на оцінку того, як юридичні особи, правові організації та професійні посередники можуть допомогти злочинцям приховати незаконні активи.

Ціль Звіту полягає в тому, щоб допомогти національним органам влади, у тому числі підрозділам фінансової розвідки, фінансовим установам та іншим постачальникам професійних послуг у розумінні природи ризиків, з яким вони стикаються в питанні розуміння бенефіціарної власності.

Важливою складовою Звіту стали узагальнені експертами індикатори приховування бенефіціарної власності, зокрема індикатори щодо клієнта, ознак підставних компаній (компаній оболонок) та сумнівних транзакцій.

Поряд із цим, дослідження акумулювало досвід правоохоронних органів та інших експертів приватного сектору, а також звітів із досліджень та розвідки відкритих джерел з інформацією про методи, які використовують злочинці, щоб приховати злочинну власність.

У Звіті також підкреслюється важливість ефективної реалізації Рекомендацій FATF щодо бенефіціарної власності для забезпечення того, щоб компетентні органи мали доступ до адекватної, точної та своєчасної інформації про бенефіціарну власність та контроль над юридичними особами, що включають, зокрема, експрес-трасти.

Звіт ґрунтується на аналізі 106 досліджуваних випадків, що надані 34 різними юрисдикціями, які демонструють, що юридичні особи, головним чином компанії-оболонки, є ключовими у схемах, що розроблені для приховування бенефіціарної власності.

Як зазначають у Держфінмоніторингу, принагідно треба виокремити використаний міжнародними експертами приклад ефективної роботи України щодо розкриття злочинної бенефіціарної власності та розслідування фактів відмивання коштів, одержаних від корупційних діянь, розкрадання та привласнення державних коштів та майна колишніми українськими високопосадовцями.

Також у Звіті зроблено акцент на необхідності якнайширшого доступу підрозділів фінансових розвідок до інформації, що міститься у державних реєстрах, передовсім з питань бенефіціарної власності.

Особливу увагу в дослідженні також приділено питанню браку обізнаності та освіти суб’єктів звітування щодо ризиків відмивання коштів (ВК)/фінансування тероризму (ФТ), що перешкоджає виявленню червоних прапорців на предмет відмивання коштів та фінансування тероризму.

У Звіті наведено найкращі світові практики ефективної державної політики у сфері реєстрації бізнесу на прикладах таких країн, як Іспанія та Італія, які мають нотаріально-орієнтовані реєстраційні системи, що мало наслідки у позитивні рейтинги цих країн при оцінці FATF.

Як результат аналізу та консультацій, для країн запропоновано низку пропозицій, які мають на меті вирішити вразливість, пов’язану із приховуванням бенефіціарної власності, зокрема щодо необхідності:

‐ перегляду ролі номінальних директорів та акціонерів, включно із заходами, що мають обмежити їхнє зловживання;

‐ ефективного регулювання професійних посередників у відповідності до Стандартів FATF, наданні знань професіоналам щодо вразливостей ВК та ФТ для розширення їхньої обізнаності та допомоги у пом’якшенні вразливостей, пов’язаних із приховуванням бенефіціарної власності;

‐ подальшої роботи над виявленням можливих рішень або заходів для запобігання зловживанню юридичного професійного привілею для приховування інформації про бенефіціарну власність, у тому числі через надання посиленого навчання та керівних матеріалів юридичним фахівцям;

‐ забезпечення того, щоб підрозділи фінансової розвідки мали доступ до настільки широкого переліку фінансової інформації, наскільки це можливо;

‐ збільшення обміну відповідною інформацією та записами про операції для підтримки світових зусиль у покращені прозорості бенефіціарної власності;

‐ подальшої роботи над розумінням того, що може бути зроблено для покращення якості та вчасності транскордонного обміну інформацією, у тому числі через запити взаємної правової допомоги;

‐ розгляду та формулювання вразливостей і загроз, що пов’язані із національними та іноземними юридичними особами та організаціями, національними та іноземними посередниками, що залучені до їхнього заснування, та засобами, за допомогою яких злочинці можуть використати їх для сприяння відмиванню коштів чи в іншій злочинній діяльності.

*****


У ІІ кварталі 2018 року на світових ринках було
здійснено 325 угод ІРО, у ході яких залучено $45 млрд.

Згідно з даними Звіту компанії EY, у ІІ кварталі 2018 року на світових ринках було здійснено 325 угод ІРО, у ході яких залучено $45 млрд. Такі показники виявилися меншими за результати аналогічного періоду минулого року на 26% та 19% відповідно.

За перше півріччя 2018 року в цілому загальний обсяг коштів, залучених у ході ІРО на світових ринках, склав $94,3 млрд., що на 5% перевищило результат першого півріччя 2017 року, а кількість угод ІРО становила 660 або на 21% менше ніж у першому півріччі 2017 року.

Лідерами світового ринку ІРО у ІІ кварталі 2018 року серед фондових бірж стали New York Stock Exchange - 15 ІРО обсягом $7 млрд., Shanghai Stock Exchange - 19 ІРО обсягом $6,7 млрд. та NASDAQ - 39 ІРО обсягом $5,9 млрд.

Серед галузей лідерами стали технологічних сектор - 72 ІРО обсягом $16,9 млрд., промисловість - 70 ІРО обсягом $9,7 млрд. та сектор споживчих товарів - 49 ІРО обсягом $2,2 млрд.

Найбільшими ІРО в ІІ кварталі поточного року стали розміщення компаній Foxconn Industrial Internet Co. Ltd. (Китай) - на суму $4,2 млрд., AXA Equitable Holdings Inc. (США) - на суму $3,2 млрд. та VinhomesJSC (В’єтнам) - на суму $1,3 млрд.

Серед іншого, у Звіті повідомляється, що за підсумками першого півріччя 2018 року в Північній та Південній Америці відбулося 122 ІРО обсягом $35,3 млрд. (зростання у порівнянні з першим півріччям 2017 року на 18% та 31% відповідно), в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні - 302 ІРО обсягом $29,6 млрд. (зменшення у порівнянні з першим півріччям 2017 року на 37% та 17% відповідно), у регіоні EMEIA (Європа, Близький Схід, Індія та Африка) - 236 ІРО обсягом $29,5 млрд. (у порівнянні із першим півріччям 2017 року кількість угод зменшилась на 4%, а їхній обсяг зріс на 10%).

Як зазначається у Звіті, глобальні показники IPO за перше півріччя 2018 року зменшилися у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року, незважаючи на кращі результати, які спостерігалися на деяких найбільших світових ринках. Разом із тим, економічні умови залишаються сприятливими, оцінки акцій у багатьох країнах - високими, а процентні ставки - низькими. У результаті, можна очікувати відродження активності IPO протягом другої половини 2018 року.

*****

У червні 2018 року середня зарплата в Україні склала 9 141 грн.

Середня номінальна заробітна плата штатного працівника підприємств, установ та організацій України у червні 2018 року становила 9 141 грн, що у 2,5 раза вище рівня мінімальної заробітної плати (3 723 грн.), інформує Держстат.

Темп зростання середньої номінальної заробітної плати порівняно з травнем становив 104,8%, а порівняно з червнем 2017 року – 124,2%.

Індекс реальної заробітної плати у червні 2018 року порівняно з травнем становив 104,8%, а відносно червня 2017 року – 113%.


Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Інвестувати легко Розділ у процесі оновлення
 
Основні цифри
Кількість КУА 295 на 11.12.18
Кількість ІСІ 1 250 на 11.12.18
Кількість НПФ* 58 на 11.12.18
Кількість СК* 3 на 31.10.2018
Активи, млн. грн. 305 283 на 31.10.2018
Активи – за даними звітів 281 КУА щодо 1237 ІСІ, 58 НПФ та 3 СК.
* З активами в управлінні КУА