Новини УАІБ

30 січня 2017

НКЦПФР підбила підсумки розвитку фондового ринку України в 2016 році

НКЦПФР підбила підсумки розвитку фондового ринку України в 2016 році. Згідно з даними звіту Комісії загальний обсяг випусків емісійних цінних паперів, зареєстрованих НКЦПФР у 2016 році, становив 232,41 млрд. грн., що виявилося на 83,91 млрд. грн. більше у порівнянні з 2015 роком.

Протягом усього минулого року Комісія зареєструвала 128 випусків акцій на суму 209,36 млрд. грн. У порівнянні з 2015 роком обсяг зареєстрованих випусків акцій збільшився на 87,06 млрд. грн.

Значні за обсягом випуски акцій, які суттєво вплинули на загальну структуру зареєстрованих випусків протягом зазначеного періоду, було здійснено такими банківськими установами, як ПАТ «ПриватБанк», ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України», ПАТ «Укрсоцбанк», ПАТ «ВТБ Банк», ПАТ «Державний ощадний банк України», ПАТ «Альфа Банк», ПАТ «Сбербанк», ПАТ «Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк» та ПАТ «БМ Банк».

Торік НКЦПФР було зареєстровано 118 випусків облігацій підприємств на суму 6,76 млрд. грн. У порівнянні з 2015 роком обсяг зареєстрованих випусків облігацій підприємств зменшився на 4,66 млрд. грн.

Також торік Комісія зареєструвала 9 випусків опціонних сертифікатів на загальну суму 198,88 млн. грн., що на 198,66 тис. грн. перевищило показник 2015 року.

Обсяг випусків інвестиційних сертифікатів КУА ПІФ, зареєстрованих регулятором у 2016 році, становив 5,37 млрд. грн., що на 5,21 млрд. грн. менше показника 2015 року. Обсяг випусків акцій КІФ, зареєстрованих Комісією, становив 10,72 млрд. грн., що на 6,52 млрд. грн. перевищило результат 2015 року.

При цьому повідомляється, що з початку реєстрації (станом на 31.12.2016 р.) кількість зареєстрованих корпоративних та пайових інвестиційних фондів в Україні становила 2 223, з них, 468 – корпоративних інвестиційних фондів, 1 755 – пайових інвестиційних фондів.

За даними НКЦПФР, станом на 31.12.2016 р., капіталізація лістингових компаній українського фондового ринку склала 19,64 млрд. грн.

Обсяг біржових контрактів з цінними паперами протягом минулого року становив 236,95 млрд. грн. Такий показник виявився на 17,21% (або на 49,25 млрд. грн.) меншим за результат 2015 року (286,21 млрд. грн.).

Обсяг біржових контрактів з цінними паперами у 2016 році на первинному ринку становив 1,81%, а на вторинному ринку - 98,19%.

Серед фінансових інструментів найбільший обсяг торгів на організаторах торгівлі (211,26 млрд. грн. або 89,16% від загального обсягу) торік було зафіксовано з державними облігаціями України.

Обсяг торгів депозитними сертифікатами Національного банку склав 11,38 млрд. грн., корпоративними облігаціями – 9,43 млрд. грн., акціями – 2,18 млрд. грн., деривативами – 1,19 млрд. грн., опціонними сертифікатами – 1,03 млрд. грн., інвестиційними сертифікатами - 0,4 млрд. грн., державними деривативами – 0,09 млрд. грн.

У розрізі фондових бірж обсяги торгів цінними паперами в звітному періоді були такими: ФБ «Перспектива» - 136,3 млрд. грн.; ФБ ПФТС - 95,02 млрд. грн.; «Українська біржа» - 3,54 млрд. грн.; КМФБ - 1,74 млрд. грн.; ФБ «Універсальна» - 252,09 млн. грн.; СЄФБ - 59,09 млн. грн.; УМВБ – 21,71 млн. грн.; УФБ – 18,93 млн. грн.; ФБ «ІННЕКС» - 1,98 млн. грн.

*****

Комісія оприлюднила роз’яснення щодо найбільш проблемних
питань з фінансового моніторингу на фондовому ринку

НКЦПФР оприлюднила роз’яснення щодо найбільш проблемних питань з фінансового моніторингу на фондовому ринку.

Як зазначається у повідомленні Комісії, суб‘єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) під час здійснення внутрішнього фінансового моніторингу стикаються з питаннями реалізації окремих норм законодавства у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму.

Відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» Комісія забезпечує надання методологічної, методичної та іншої допомоги суб’єктам первинного фінансового моніторингу.

Зокрема, протягом 2016 року до Комісії надійшло 27 листів із запитами щодо надання роз’яснень з питань фінансового моніторингу. Серед 75 питань, які містилися в згаданих листах, найчастіше піднімалися питання щодо ідентифікації, верифікації, вивчення та уточнення інформації про клієнтів і виявлення та реєстрації фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу.

З метою надання методологічної допомоги СПФМ та чіткого виконання ними вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу Комісія оприлюднила роз’яснення щодо найбільш проблемних питань, які надсилалися до НКЦПФР протягом 2016 року.

*****

НКЦПФР схвалила Порядок направлення акціонерним товариством повідомлень акціонерам через депозитарну систему України

НКЦПФР схвалила Порядок направлення акціонерним товариством повідомлень акціонерам через депозитарну систему України.

Як повідомляє прес-служба Комісії, Порядок встановлює послідовність дій акціонерного товариства та професійних учасників депозитарної системи України, депозитаріїв-кореспондентів для забезпечення направлення акціонерам через депозитарну систему повідомлень, що містять передбачену законодавством та статутом АТ інформацію. Відправляти повідомлення через депозитарну систему емітенти зможуть після внесення відповідних змін до статуту.

Необхідність у розробці нормативного акту обумовлена змінами до Закону України «Про акціонерні товариства», якими було розширено перелік способів розсилки акціонерам повідомлень, зокрема окрім особистої передачі і надсилання повідомлення поштою, а також передбачено його направлення через депозитарну систему України.

«Такий спосіб дозволить суттєво зменшити витрати акціонерних товариств на розсилку повідомлень акціонерам та прискорити доведення до акціонерів інформації емітента про корпоративні події», - прокоментував проект член НКЦПФР Дмитро Тарабакін.

Голова Правління ПАТ «НДУ» Міндаугас Бакас відзначив: «Обмін корпоративними повідомленнями через депозитарну систему сприятиме підвищенню інформаційної прозорості акціонерних товариств в Україні, а також розвитку корпоративного управління відповідно до загальноприйнятих міжнародних стандартів».

*****

Кабінет Міністрів ухвалив проект закону «Про аудит
фінансової звітності та аудиторську діяльність»

Уряд ухвалив проект закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», передає прес-служба Мінфіну. Законопроект розроблено Мінфіном за участі Світового банку, НКЦПФР, Національного банку, Нацкомфінпослуг, а також Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

Документ отримав позитивні висновки від Єврокомісії, Міжнародного форуму незалежних регуляторів аудиту (IFIAR), Ради фінансової звітності Великої Британії та Комісії аудиторського нагляду Федеративної Республіки Німеччина.

У результаті його прийняття буде забезпечена гармонізація національного законодавства до норм ЄС (Директива Європейського Парламенту та Ради ЄС від 17 травня 2006 року №2006/43/ЄС про обов’язковий аудит річної звітності та консолідованої звітності).

Новий проект закону має на меті підвищити якість аудиторських послуг в Україні через вдосконалення системи регулювання аудиторської діяльності у відповідності до міжнародних стандартів.

Через недосконале регулювання ринку аудиторської діяльності сьогодні в Україні існують проблеми з якістю фінансової звітності підприємств та банків, що підвищує ризики їх банкрутства та створює проблеми в питанні довіри до них з боку потенційних інвесторів та населення. Крім того, існуюча система регулювання аудиторської діяльності суперечить європейському законодавству. Все це і обумовило рішення Мінфіну провести комплексну реформу інституту аудиту.

Міністерство фінансів розробило модель реформи ринку аудиторських послуг, яка викладена в законопроекті «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Ним передбачено створення принципово нового Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю. До складу Органу входитимуть Рада нагляду за аудиторською діяльністю та Інспекція із забезпечення якості.

Згідно з документом, цей Орган здійснюватиме контроль якості та застосовуватиме санкції до суб'єктів аудиторської діяльності, які проводять обов'язковий аудит підприємств, що мають суспільний інтерес.

Загальні принципи регулювання аудиторської професії та здійснення аудиту, викладені у законопроекті, в основному відповідають загальноєвропейським тенденціям. У ньому, зокрема, передбачено: посилення вимог до незалежності аудиторів, їх об'єктивності та організації роботи; застосування міжнародних стандартів аудиту та стандартизація вимог до аудиторського звіту; чітка система реєстрації аудиторів; підвищення вимоги до суспільно значимих суб’єктів господарювання.

Прийняття парламентом цього законопроекту вдосконалить систему регулювання аудиторської діяльності в Україні, а також підвищить якість аудиторських послуг до європейського рівня та довіру суспільства до фінансових установ.

Відповідно, це дозволить:

- підвищити рівень довіри з боку інвесторів до фінансової звітності вітчизняних підприємств, у тому числі державних компаній;

- підвищити рівень довіри населення до українських банків та страхових компаній;

- відкрити українським аудиторам доступ на європейські ринки.

Крім того, має відбутися зміцнення фінансової стабільності національної економіки та покращення інвестиційного клімату в Україні.

Законопроект вигідний і самим аудиторським компаніям. Завдяки запропонованим Міністерством фінансів змінам, українських аудиторів чекає якісно новий підхід у регулюванні їх діяльності. Нова модель передбачає скорочення кількості реєстрів з п’яти до одного, а разом з цим і витрат аудиторських компаній на навчання та сертифікацію в різних регуляторних органах, незалежність та неупередженість у процесі прийняття рішень у порівнянні з існуючою системою регулювання аудиторської діяльності.

Ухвалення цього законопроекту відповідає вимогам Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Гармонізація законодавства у сфері аудиту до європейських стандартів також є одним з орієнтирів нашої держави в рамках Стратегії сталого розвитку «Україна-2020».

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 0,21 пункту,
а Індекс українських акцій – на 3,39 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 27.01.2017 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

479 684 133,2

269,66

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 27.01.2017 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

17 152 618

859,91

*****

Державна служба фінансового моніторингу України
підбила підсумки роботи у 2016 році

Держфінмоніторингом, як підрозділом фінансової розвідки, вживаються посилені заходи практичного характеру щодо протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, повідомляє прес-служба відомства.

Зокрема, у 2016 році Держфінмоніторингом підготовлено 591 матеріал (з них 269 узагальнених та 322 додаткових узагальнених матеріали), які направлено до:

- Генеральної прокуратури України – 34 узагальнені матеріали та 139 додаткових узагальнених матеріалів;

- Національної поліції України – 66 узагальнених матеріалів та 41 додатковий узагальнений матеріал;

- Державної фіскальної служби України – 83 узагальнені матеріали та 46 додаткових узагальнених матеріалів;

- Служби безпеки України – 61 узагальнений матеріал та 50 додаткових узагальнених матеріалів;

- Національного антикорупційного бюро України – 25 узагальнених матеріалів та 46 додаткових узагальнених матеріалів.

У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів та з учиненням іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, становить 45,8 млрд. грн.

За весь період проведення розслідувань (березень 2014 – грудень 2016 років) щодо протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення Держфінмоніторингом підготовлено 1 953 узагальнені та додаткові узагальнені матеріали (з них 1 033 узагальнені та 920 додаткових узагальнених матеріалів).

Загальна сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, та з учиненням інших злочинів, визначених Кримінальним кодексом України, за цими матеріалами становить 449,8 млрд. грн.

Відповідно до законодавства України, Держфінмоніторинг (як підрозділ фінансової розвідки) спільно зі Службою безпеки України здійснює заходи, спрямовані на попередження та протидію фінансуванню терористичної діяльності (сепаратизму).

Протягом 2016 року підготовлено та направлено до Служби безпеки та Генеральної прокуратури для розгляду та прийняття рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України 31 матеріал (з них 20 узагальнених матеріалів та 11 додаткових узагальнених матеріалів) щодо фінансових операцій осіб, які, за інформацією правоохоронних органів, можуть бути пов’язані з фінансуванням тероризму (сепаратизму) та/або проведених за участю осіб, які публічно закликають до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або зміни меж території чи державного кордону України.

У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів та фінансуванням тероризму (сепаратизму), становить 340,4 млн. грн.

За вказаний період вжитими заходами щодо попередження та протидії фінансуванню терористичної діяльності (сепаратизму) Держфінмоніторингом виявлено та заблоковано кошти на загальну суму в $9,7 млн., 1 млн. руб. та 173,1 млн. грн. Загальна сума заблокованих коштів у гривневому еквіваленті становить 429,08 млн. грн.

За весь період проведення розслідувань (березень 2014 – грудень 2016 років) щодо фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з фінансуванням тероризму або проведені за участю осіб, які публічно закликають до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або зміни меж території або державного кордону України, підготовлено та направлено до правоохоронних органів України 152 матеріали (114 узагальнених та 38 додаткових узагальнених матеріалів).

Сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, та можуть бути пов’язані з фінансуванням тероризму (сепаратизму), за цими матеріалами становить 4,1 млрд. грн.

Держфінмоніторингом на постійній основі здійснюється ідентифікація новопризначених «так званих» високопосадовців «ДНР» та «ЛНР», актуалізовано список «так званих» високопосадовців «ДНР» та «ЛНР» та встановлено рахунки новопризначених осіб в банківських установах України.

За вказаний період на рахунках зазначених осіб виявлено та заблоковано кошти на загальну суму в еквіваленті 28,54 млн. грн.

Водночас, Держфінмоніторинг протягом 2016 року активно співпрацював із міжнародними інституціями, такими як Міжнародна група з протидії відмиванню брудних грошей (FATF), Комітет експертів Ради Європи з оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму (MONEYVAL), Європейський Союз, Світовий банк, Міжнародний валютний фонд, Егмонтська група підрозділів фінансових розвідок, Організація Об’єднаних Націй.

Значна увага Держфінмоніторингом була приділена роботі в рамках Комітету MONEYVAL, як ключового офісу Ради Європи з питань боротьби із відмиванням коштів та фінансуванням тероризму.

Так, у період з 27 березня по 8 квітня 2017 року заплановано п’ятий раунд оцінки системи запобігання та протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму в Україні з боку Комітету експертів Ради Європи з питань оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму (MONEYVAL).

З метою активізації цієї роботи, Держфінмоніторингом за підтримки Уряду України утворено та забезпечується функціонування Робочої групи з підготовки до 5-го раунду оцінки MONEYVAL, з числа керівного складу державних органів.

У рамках підготовки до оцінки відомством:

- надано до Секретаріату MONEYVAL інформацію щодо прогресу України у сфері фінансового моніторингу, яка стане основою для вивчення міжнародними експертами під час проведення 5-го раунду оцінки;

- організовуються тренінгові та інші просвітницькі заходи з метою підготовки учасників національної системи фінансового моніторингу до оцінки.

Зважаючи на надзвичайну актуальність, у тому числі з точки зору національної безпеки, питання підготовки до 5-го раунду оцінки MONEYVAL знаходиться на постійному контролі в Держфінмоніторингу.

****

Індекс промислового виробництва в Україні у грудні 2016 року
становив 104,5%, а у січні-грудні – 102,4%

У грудні 2016 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року Індекс промислового виробництва в Україні становив 104,5% (у січні-грудні – 102,4%), повідомляє Держстат. При цьому у листопаді поточного року у порівнянні із листопадом спостерігалося зростання промислового виробництва на 1,9%

У добувній промисловості та розробленні кар’єрів у грудні 2016 року у порівнянні із груднем 2015 року обсяги промислового виробництва зросли на 0,6% (за рік – зменшились на 0,3%), у переробній промисловості – зросли на 4,6% (за рік – на 3,5%), а у постачанні і розподіленні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – зросли на 10,4% (за рік – на 2,6%).

*****

У січні-грудні 2016 року підприємствами України було виконано
будівельних робіт на суму 70,9 млрд. грн., що виявилося на 13,1% більше обсягів будівництва у відповідному періоді 2015 року

У січні-грудні 2016 року підприємствами України було виконано будівельних робіт на суму 70,9 млрд. грн., що на 13,1% більше обсягів будівництва у відповідному періоді 2015 року, повідомляє Державна служба статистики.

По будівлях Індекс будівельної продукції у січні-грудні 2016 року становив 115,2% (по житлових будівлях – 113%, по нежитлових будівлях – 117,4%), а по інженерних спорудах – 111%. При цьому у 2016 році в порівнянні із 2015 роком зростання обсягів будівництва було зафіксовано у більшості областей України.

*****

У грудні 2016 року середня зарплата в Україні становила 6 475 грн.

Середня номінальна заробітна плата штатного працівника підприємств, установ та організацій у грудні 2016 році становила 6 475 грн., що в 4 рази вище рівня мінімальної заробітної плати (1600 грн.).

У порівнянні із листопадом 2016 року розмір заробітної плати збільшився на 19,8%, а відносно грудня 2015 року – на 23,8%.

Реальна заробітна плата у грудні 2016 року у порівнянні із листопадом збільшилася на 18,6%, а відносно грудня 2015 року – на 11,6%.


Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів283на 26.04.24
Кількість КУА278на 26.04.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 26.04.24
Кількість ІСІ1780на 26.04.24
Кількість НПФ*52на 26.04.24
Кількість СК*1на 29.02.24
Активи в управлінні КУА, млн грн615 069на 29.02.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 875на 29.02.24