Новини УАІБ

28 листопада 2016
НКЦПФР схвалила нову редакцію Положення
про встановлення ознак фіктивності
 
НКЦПФР схвалила нову редакцію «Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності», повідомляє прес-служба Комісії.

У новій редакції доопрацьовано перелік ознак фіктивності для емітентів простих іменних цінних паперів та корпоративних інвестиційних фондів.

Згідно з документом, відповідність емітента простих іменних цінних паперів (крім страховиків) або корпоративного інвестиційного фонду щонайменше трьом ознакам фіктивності (в окремих випадках - двом) може стати підставою для прийняття рішення про його включення до Списку емітентів, що мають ознаки фіктивності, та зупинення обігу його цінних паперів.

Крім того, в нормативному акті викладено в новій редакції термін капіталізації та розширено перелік емітентів, на яких не поширюється дія Положення.

Наказом Міністерства юстиції України від 05.09.2016 року державна реєстрація Рішення НКЦПФР від 10.07.2015 року №980 «Про затвердження Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності» була скасована. Не погоджуючись зі скасуванням державної реєстрації свого нормативно-правового акту, НКЦПФР подала позов до Окружного адміністративного суду міста Києва.

У Комісії зазначають, що Положення про встановлення ознак фіктивності було дієвим інструментом протидії використанню цінних паперів емітентів з ознаками фіктивності, недопущення зловживань за допомогою таких цінних паперів, а також захистом прав інвесторів та споживачів фінансових послуг. Зазначене Положення використовувалося не лише НКЦПФР, але й іншими регуляторами фінансового сектору – Національним банком та Нацкомфінпослуг.

*****

Комісія затвердила нову редакцію «Порядку реєстрації випуску
опціонних сертифікатів та проспекту їх емісії»

НКЦПФР затвердила нову редакцію «Порядку реєстрації випуску опціонних сертифікатів та проспекту їх емісії», повідомляє прес-служба регулятора. Документ було розроблено з метою уніфікації нормативно-правових актів, які регулюють реєстраційні дії регулятора при випуску різних видів цінних паперів.

Нова редакція удосконалює процедуру емісії опціонних сертифікатів, реєстрації їх випуску та проспекту емісії, а також передбачає зміни до проспекту емісії та звіту про результати розміщення опціонних сертифікатів. У ній розширюється перелік фінансової звітності, яка подається при емісії опціонних сертифікатів, водночас документ дозволяє не надавати регулятору документи, які знаходяться в загальнодоступних базах даних.

Після прийняття нормативного акту попередня редакція документа, затверджена рішенням Комісії від 16.06.2009 р. №572 «Про затвердження Порядку реєстрації випуску опціонних сертифікатів та проспекту їх емісії», буде визнана такою, що втратила чинність.

*****

НДУ оприлюднив Концепцію рахунку номінального утримувача

Національний депозитарій України на своєму офіційному сайті оприлюднив Концепцію рахунку номінального утримувача. За інформацією прес-служби НДУ, документ розроблений ініціативною групою професійних учасників ринку, за підтримки Нацдепозитарію.

Згідно з Концепцією, номінальний утримувач – це іноземний фінансовий посередник, який зареєстрований у країні, що є членом Європейського Союзу і (або) членом Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), Комітету експертів Ради Європи з питань взаємної оцінки заходів боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму (MONEYVAL), а також, відповідно до законодавства країни його реєстрації, надає своїм клієнтам послуги з обліку цінних паперів і реєстрації переходу права власності на цінні папери, в тому числі в юрисдикціях різних країн на підставі відповідних договорів з локальними депозитарними установами.

Рахунок номінального утримувача не може бути відкритий у депозитарній установі іноземним фінансовим посередником, якщо країна, в якій зареєстрований іноземний фінансовий посередник:

- включена до Переліку держав (територій), які не виконують або неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, які проводять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення,

- підтримує терористичну діяльність, потрапляє під санкції згідно резолюцій Ради Безпеки ООН або законодавства України;

- внесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;

- має стратегічні недоліки у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, або фінансування розповсюдження зброї масового знищення згідно із заявами Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF);

- визнана країною - агресором.

«Реалізація в українському законодавстві концепції номінального утримувача, яка заснована на стандартах IOSCO, зменшить бар'єри входу для іноземних інвестицій, підвищить рівень захисту інвесторів (Doing business - 111 місце за цим параметром), а також рейтинг української депозитарної системи за ThomasMurray і Association of Global Custodians (AGC) », - зазначає Міндаугас Бакас, Голова Правління НДУ.

Національний депозитарій запрошує учасників фінансового ринку на круглий стіл «Запровадження інституту номінального утримувача як необхідна умова для залучення іноземних інвестицій», який планується провести на цьому тижні.

*****

Загальний обсяг інвестицій, внесених на приватизовані об’єкти,
станом на 1 жовтня 2016 року склав 33,19 млрд. грн.

Загальний обсяг інвестицій, внесених на приватизовані об’єкти, станом на 1 жовтня 2016 року склав 33,19 млрд. грн. Такі дані оприлюднив Фонд держмайна у новому Звіті про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом 9 місяців 2016 року.

Згідно зі Звітом, станом на початок жовтня 2016 року, на обліку ФДМУ перебувало 12 427 договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації. З них: 1 080 договорів купівлі-продажу пакетів акцій акціонерних товариств; 8 412 договорів купівлі-продажу об’єктів малої приватизації; 2 935 договорів купівлі-продажу об’єктів незавершеного будівництва.

За планом протягом 9 місяців 2016 року передбачалося здійснити перевірки за 541 договором, але контроль фактично було здійснено за 502 договорами.

Невиконання тих чи інших умов встановлено за 57 договорами, що дорівнює 11,3% від загальної кількості перевірених договорів. Для порівняння, у 2012 році цей показник дорівнював 12,6%, у 2013 році – 11,3%, у 2014 році – 14,5%, а в 2015 році – 13,4%. У всіх встановлених випадках порушення покупцями своїх зобов’язань органами приватизації здійснювалася необхідна претензійно-позовна робота щодо застосування до них санкцій, передбачених договорами та законодавством.

Загальна сума штрафів, пені та неустойок, яка була нарахована (за накопичувальним підсумком) за рішеннями судів за всі роки контролю становить 91,69 млн. грн. та $119,3 тис. Фактично, станом на 01.10.2016 р., сплачено 17,95 млн. грн. та $106,4 тис.

За 109 договорами триває претензійно-позовна робота щодо їх розірвання і повернення відчужених об’єктів у державну власність (з них: 13 – пакети акцій, 23 – єдині майнові комплекси та 73 – об’єкти незавершеного будівництва).

У звітному періоді у державну власність повернено 8 об’єктів незавершеного будівництва та 1 пакет акцій підприємства.

Станом на 1 жовтня 2016 року, у власність держави повернено 353 (за накопичувальним підсумком) об’єкти приватизації (з яких: 86 – пакети акцій, 60 – єдині майнові комплекси і 207 – об’єкти незавершеного будівництва).

Загальна сума коштів, отриманих від продажу повернених державі об’єктів за рішеннями судів (за накопичувальним підсумком) становить 105,614 млн. грн. За 9 місяців 2016 року повторно продано 3 об’єкти незавершеного будівництва. Сума коштів, отримана за повторний продаж у звітному періоді, становить 1,481 млн. грн.

У цілому договорами купівлі-продажу приватизаційних об’єктів передбачено інвестування підприємств у 1995-2021 роках на загальну суму 17,86 млрд. грн., $2,34 млрд. та 19,26 млн. євро. У тому числі, станом на 01.10.2016 р., обсяги інвестицій мали дорівнювати 11,85 млрд. грн., $2 млрд. та 19,26 млн. євро. Фактично на звітну дату на приватизовані об’єкти надійшло 16,56 млрд. грн., $2,04 млрд. та 72 млн. євро.

Найбільші обсяги інвестицій передбачені договорами купівлі-продажу пакетів акцій. Так, згідно з ними покупці приватизованих підприємств у 1995-2021 роках повинні внести інвестицій на загальну суму 16,15 млрд. грн., $2,07 млрд. та 19,26 млн. євро. У тому числі, станом на 01.10.2016 року, обсяги інвестицій мали дорівнювати 11,85 млрд. грн., $1,92 млрд. та 19,26 млн. євро. Фактично, починаючи з 1995 року, приватизовані підприємства вже отримали інвестицій на суму 16,55 млрд. грн., $2,04 млрд. та 72 млн. євро.

*****

За січень-вересень 2016 року кількість товариств з державними корпоративними правами зменшилась на 3,1%

За інформацією ФДМУ, станом на початок жовтня 2016 року, в Реєстрі корпоративних прав держави обліковувалося 531 господарське товариство з державними частками.

Держава в особі уряду, ФДМУ, міністерств та інших центральних та місцевих органів виконавчої влади здійснювала управління корпоративними правами в 409 акціонерних товариствах, 92 товариствах з обмеженою відповідальністю та 30 національних акціонерних компаніях (НАК) та державних холдингових компаніях (ДХК).

Із загальної кількості цих об’єктів 263 господарських товариства (49,52%) мали в статутному капіталі державну частку розміром понад 50%, яка надає державі право контролю за їхньою діяльністю (147 господарських товариств або 27,68% мали державну частку 100%), 136 господарських товариств (25,61%) - державну частку розміром від 25% до 50%, а 132 господарських товариства (24,85%) - державну частку менше 25%.

У Реєстрі на звітну дату обліковувалося 132 акціонерних товариства, заснованих міністерствами в процесі корпоратизації державних підприємств, а також 20 НАК та ДХК, які не надають до Фонду жодної статистичної звітності, а функції з управління цими товариствами здійснюють виключно засновники – міністерства.

Фонд держмайна та його регіональні відділення здійснювали управління 343 об’єктами з корпоративними правами держави (64,69% загальної кількості), з них 127 об’єктів з контрольними держпакетами.

Міністерства та інші центральні й місцеві органи виконавчої влади управляли корпоративними правами 188 господарських товариств (35,41% загальної кількості), з них 136 об’єктів з контрольними держпакетами.

За січень-вересень поточного року загальна кількість господарських товариств з державними частками зменшилася на 3,1% - з 548 до 531 компанії.При цьому кількість об’єктів з державною часткою до 10% зменшилася з 68 до 67 товариств, з часткою від 10% до 25% - з 67 до 65, з часткою від 25% до 50% - з 141 до 136 товариств, а з часткою від 50% до 100% - з 272 до 263 товариств.

Протягом трьох кварталів 2016 року господарськими товариствами, що належать до сфери управління ФДМУ, до Держбюджету було перераховано дивідендів на державні частки на загальну суму 17,67 млн. грн. (у січні-вересні 2015 року цей показник дорівнював 384,47 млн. грн.).

За інформацією Фонду держмайна, станом на початок жовтня 2016 року, провадження у справі про банкрутство було порушено щодо 57 господарських товариств, у статутних капіталах яких державна частка перевищує 50% і які перебувають в управлінні ФДМУ. Із загальної кількості зазначених об’єктів 4 були у стадії розпорядження майном, 16 - у стадії санації, а 37 - у процесі ліквідації.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 0,5 пункту,
а Індекс українських акцій – на 6,16 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 25.11.2016 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

335 618 253

265,95

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 25.11.2016 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

13 179 395

799,13

*****

У січні-вересні 2016 року підприємствами та організаціями України
було освоєно 204,5 млрд. грн. капітальних інвестицій

У січні–вересні 2016 року підприємствами та організаціями за рахунок усіх джерел фінансування було освоєно 204,5 млрд. грн. капітальних інвестицій, що у порівнянних цінах на 16,4% більше від обсягу капітальних інвестицій за відповідний період попереднього року, інформує Держстат.

Головним джерелом фінансування капітальних інвестицій залишаються власні кошти підприємств та організацій, за рахунок яких освоєно 71,8% загального обсягу. Частка залучених та запозичених коштів, а саме кредитів банків і коштів іноземних інвесторів, становила 10,3%. За рахунок державного та місцевих бюджетів освоєно 5,9% капітальних інвестицій.

Найвагомішу частку капітальних інвестицій (96,7% загального обсягу) освоєно в матеріальні активи, з яких у будівлі та споруди – 46,9% усіх інвестицій, у машини, обладнання та інвентар, транспортні засоби – 45,5%. У нематеріальні активи вкладено 3,3% загального обсягу капітальних інвестицій.

На капітальний ремонт активів спрямовано 12,9 млрд. грн. капітальних інвестицій (6,3% від загального обсягу).

*****

Фінансовий результат до оподаткування великих та середніх
підприємств України за січень-вересень 2016 року виявився
позитивним та дорівнював 82 млрд. грн.

За інформацією Державної служби статистики, за січень–вересень 2016 року фінансовий результат до оподаткування великих та середніх підприємств України виявився позитивним та становив 82 млрд. грн. (у січні-вересні 2015 року фінансовий результат був негативним та дорівнював 183,9 млрд. грн.).

Прибуток великих та середніх підприємств становив 270,5 млрд. грн. і у порівнянні з відповідним періодом минулого року зріс на 16%. Збитків допущено на суму 188,5 млрд. грн., що виявилося в 2,2 рази менше ніж за січень-вересень 2015 року.

Частка збиткових підприємств за дев’ять місяців 2016 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилася на 7% до 32,8%.

*****

Індекс промислового виробництва в Україні у вересні 2016 року
становив 100,8%, а у січні-жовтні – також 101,9%

У жовтні 2016 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року Індекс промислового виробництва в Україні становив 100,8% (у січні-жовтні – також 101,9%), повідомляє Держстат. При цьому у жовтні поточного року у порівнянні із вереснем спостерігалося зростання промислового виробництва на 5,7%

У добувній промисловості та розробленні кар’єрів у жовтні 2016 року у порівнянні із жовтнем 2015 року обсяги промислового виробництва зменшилися на 1,9% (з початку року – на 0,7%), у переробній промисловості – зросли на 1,3% (з початку року – на 3,2%), а у постачанні і розподіленні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – зросли на 3,7% (з початку року – на 1,6%).

*****

У січні-жовтні 2016 року підприємствами України було виконано
будівельних робіт на суму 51,3 млрд. грн., що виявилося на 13,7% більше обсягів будівництва у відповідному періоді 2015 року

У січні-жовтні 2016 року підприємствами України було виконано будівельних робіт на суму 51,3 млрд. грн., що на 13,7% більше обсягів будівництва у відповідному періоді 2015 року, повідомляє Державна служба статистики.

По будівлях Індекс будівельної продукції у січні-жовтні 2016 року становив 115,6% (по житлових будівлях – 113,6%, по нежитлових будівлях - 118%), а по інженерних спорудах – 111,7%. При цьому у січні-жовтні 2016 року в порівнянні із січнем-жовтнем 2015 року зростання обсягів будівництва було зафіксовано у більшості областей України.

 

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів283на 24.04.24
Кількість КУА278на 24.04.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 24.04.24
Кількість ІСІ1780на 24.04.24
Кількість НПФ*52на 24.04.24
Кількість СК*1на 29.02.24
Активи в управлінні КУА, млн грн615 069на 29.02.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 875на 29.02.24