Новини УАІБ

12 вересня 2016

У парламент подано законопроект, який регулюватиме випуск та обіг облігацій

У Верховній Раді зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих видів облігацій» (реєстраційний №5068) та пов‘язаний з ним законопроект «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо окремих видів облігацій» (реєстраційний №5069), повідомляє прес-служба НКЦПФР.

Проект закону розроблявся з метою комплексного удосконалення інструментів фондового ринку, а саме боргових цінних паперів.

Законопроект створює правове поле для діалогу між емітентами облігацій та інвесторами, запроваджує найкращий досвід у сфері захисту прав власників корпоративних боргових цінних паперів, зокрема через механізми запровадження інститутів зборів власників облігацій та колективного представника власників корпоративних облігацій.

Проектом закону визначаються: повноваження і компетенція зборів власників облігацій і колективного представника; порядок прийняття рішень зборами власників; права та обов’язки особи, відповідальної за проведення зборів; обставини настання дефолту; порядок призначення колективного представника та припинення його повноважень; права та обов’язки колективного представника, його відповідальність та особливості вчинення ним дій та правочинів щодо захисту прав та інтересів власників облігацій. Зокрема, законопроектом передбачено надання можливості колективним представникам представляти власників облігацій у судах та арбітражі з метою захисту їхніх прав та інтересів, а також для вжиття заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. Змінами в законодавстві передбачено також застосовування фінансових санкцій за порушення прав власників облігацій та невиконання своїх обов‘язків колективним представником чи емітентом облігацій.

Пов‘язаний з ним законопроект №5069 передбачає розширення сфери інвестування тимчасово вільних коштів Державного бюджету шляхом передбачення можливості придбання облігацій міжнародних фінансових організацій, що розміщуються на території України.

Схвалення законопроекту стимулюватиме розвиток ринку боргових цінних паперів, а саме корпоративних облігацій, облігацій внутрішніх місцевих позик, облігацій МФО тощо, завдяки забезпеченню ефективного захисту прав їх власників.

Відновлення альтернативного банківському фінансуванню інструмента для залучення ресурсів на розвиток компаній та муніципалітетів надасть поштовх для розвитку всієї економіки. Адже без сталого розвитку бізнесу та територіальних громад неможливе відновлення і економіки країни.

Над розробкою законопроекту працювали народні депутати України, члени Комітету ВРУ з питань фінансової політики і банківської діяльності, фахівці НКЦПФР, НАБУ, Національної ради реформ, юридичні компанії Sayenko Kharenko, Avellum, Dentons, представники саморегулівних організацій ПАРД, УАІБ, АУФТ, а також Національного депозитарію України.

Попередню редакцію законопроекту під реєстраційним номером №0956 за домовленістю з комітетом ВРУ з питань фінансової політики та банківської діяльності було знято з розгляду.

*****

Міністр фінансів презентував Комітету Верховної Ради
робочу версію пакета податкових змін

Минулого тижня Міністр фінансів Олександр Данилюк представив Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради робочу версію пакета змін до Податкового кодексу України, інформує прес-служба Мінфіну.

Наразі робоча група, до якої входять депутати, громадські експерти, бізнес, ДФС та Мінфін завершує роботу над документом. Планується подати фінальну версію на Кабмін до кінця вересня.

Головна мета змін - спростити адміністрування, зменшити можливість маніпуляцій у ДФС та відповідно - тиск на бізнес.

Ключові зміни включають серед іншого введення податкових канікул на п’ять років для новоствореного малого бізнесу, запровадження прозорого відшкодування ПДВ через єдиний реєстр та передачу баз даних від Державної фіскальної служби до Мінфіну. Ліквідація податкової міліції пропонується в окремому законопроекті, який зараз погоджується із зацікавленими органами.

*****

За 7 місяців 2016 року на фондовому ринку виявлено
підозрілих фінансових операцій на суму понад 25 млрд. грн.

У рамках діяльності у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, у період з 01.01.2016 р. по 01.08.2016 р. Центральним апаратом НКЦПФР (Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку) було здійснено перевірку 6 суб’єктів первинного фінансового моніторингу (професійних учасників фондового ринку), передає прес-служба регулятора.

Результати перевірки виявили підозрілі фінансові операції на суму понад 25 млрд. грн., в яких брали участь 81 юридична особа (професійні учасники фондового ринку, клієнти тощо) та 28 фізичних осіб.

Інформацію про підозрілі фінансові операції НКЦПФР направила до правоохоронних органів, оскільки в їх компетенції знаходиться розслідування фактів легалізації (відмивання) доходів та притягнення винних до відповідальності.

У межах своїх повноважень НКЦПФР за результатами здійснених перевірок та аналізу інформації, наданої на запити (було надіслано 21 запит до суб’єктів первинного фінансового моніторингу), застосувала до порушників законодавства такі санкції: анулювала 11 ліцензій 4 юридичним особам-професійним учасникам фондового ринку; винесла 6 вимог щодо усунення порушень законодавства; склала 3 адміністративні протоколи щодо посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу; наклала штрафи на порушників у розмірі 199 950 грн. (з яких вже сплачено до Державного бюджету України 154 550 грн.). Загалом у 2016 році за результатом наглядової діяльності у сфері фінансового моніторингу сплачено до бюджету 338 250 грн.

Найбільш розповсюдженими в діяльності суб’єктів первинного фінансового моніторингу були такі порушення:

- неповідомлення Держфінмоніторингу про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу;

- незабезпечення виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу;

- незберігання документів щодо ідентифікації осіб, які провели фінансову операцію;

- порушення порядку ідентифікації клієнтів;

- непроведення аналізу відповідності фінансових операцій, що проводяться клієнтом, наявній інформації про зміст його діяльності та фінансовий стан.

Протягом семи місяців Комісія активно працювала в напрямку розробки та удосконалення законодавчої і нормативної бази у сфері фінансового моніторингу, зокрема, розроблене і затверджене рішенням НКЦПФР від 17.03.2016 р. №309 «Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів»; розроблені і затверджені рішенням НКЦПФР від 31.05.2016 р. №617 «Критерії, за якими оцінюється ризик суб'єкта первинного фінансового моніторингу - професійного учасника фондового ринку, бути використаним для відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення»; розроблені «Рекомендації з управління ризиками для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, погоджено 2 законопроекти у сфері фінансового моніторингу. Також у зазначений період надано 19 письмових роз’яснень та близько 250 роз’яснень на звернення на телефонну лінію з питань фінансового моніторингу.

Водночас, для ефективної протидії з боку держави легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, законодавче і нормативне поле все ще потребують удосконалення.

*****

НКЦПФР зафіксувала 28 фактів правопорушень на ринку цінних паперів

За інформацією прес-служби НКЦПФР з 29 серпня по 2 вересня 2016 року внаслідок розгляду справ уповноваженими особами Центрального апарату Комісії (без врахування територіальних органів регулятора) було винесено 28 постанов про накладення санкцій за правопорушення.

Комісією виявлені такі правопорушення у діях професійних учасників фондового ринку, емітентів, юридичних та фізичних осіб:

- неподання інформації до Комісії – 15;

- повторне неподання інформації до Комісії – 1;

- подання не в повному обсязі інформації до Комісії – 2;

- неопублікування інформації – 1;

- порушення вимог законодавства щодо цінних паперів – 6;

- несвоєчасне виконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів – 2;

- невиконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів – 1.

З початку поточного року, станом на 2.09.2016 р. (за даними лише Центрального апарату НКЦПФР):

- розглянуто справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 513;

- накладено фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів – 401 на загальну суму 5 147 387 грн.;

- винесено попереджень – 75;

- зупинено дію ліцензії – 2;

- анульовано ліцензій – 20;

- сплачено штрафів – 156 на загальну суму 778 380 грн.;

- закрито справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 15;

- винесено розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери – 246.

*****

Загальний обсяг торгів на вітчизняному організованому
фондовому ринку у серпні 2016 року склав 18,6 млрд. грн.

Як свідчать оперативні дані НКЦПФР, загальний обсяг торгів на вітчизняному організованому фондовому ринку у серпні 2016 року склав 18,6 млрд. грн. Такий показник виявився у 1,1 раза більше результату серпня 2015 року (16,92 млрд. грн.).

Серед фінансових інструментів найбільші обсяги угод зафіксовані з облігаціями внутрішньої державної позики. З ними було укладено угод на загальну суму 17,66 млрд. грн. Обсяг угод з корпоративними облігаціями становив 0,61 млрд. грн., з акціями - 0,16 млрд. грн., з деривативами – 0,12 млрд. грн., з опціонними сертифікатами - 37,74 млн. грн., з інвестиційними сертифікатами - 1,83 млн. грн.

*****

У серпні 2016 року Індекс ПФТС знизився на 0,11%

У серпні 2016 року загальна кількість угод на Фондовій Біржі ПФТС становила 0,89 тис., а їх обсяг – 11,09 млрд. грн. Обсяг угод з ОВДП склав 10,69 млрд. грн. (без врахування угод з центральнім контрагентом - Розрахунковим центром), з корпоративними облігаціями – 0,38 млрд. грн., з акціями - 7 млн. грн., з цінними паперами ІСІ – 0,04 млн. грн.

Індекс ПФТС протягом серпня знизився на 0,11% з 223,4 до 223,15 пункту, а з початку року – знизився на 7,3% з 240,7 до 223,15%.

За станом на кінець серпня 2016 року у Біржовому списку ПФТС перебувало 1 102 цінні папери, з них, 543 акції, 172 корпоративні облігації, 278 ОВДП, 95 цінних паперів ІСІ, 2 муніципальні облігації, 8 депозитних сертифікатів НБУ та 4 ОЗДП. До першого рівня лістингу було включено 278 цінних паперів, до другого - 30, а до списку позалістингових цінних паперів – 794.

*****

У серпні 2016 року на ФБ «Перспектива» було укладено
договорів з цінними паперами на суму 7,07 млрд. грн.

У серпні 2016 року на ФБ «Перспектива» було укладено договорів з цінними паперами на суму 7,07 млрд. грн. Обсяг торгів ОВДП становив 6,96 млрд. грн., корпоративними облігаціями – 51,19 млн. грн., опціонними сертифікатами - 37,74 млн. грн., державними деривативами – 16,63 млн. грн., деривативами - 0,16 млн. грн.

*****

Індекс українських акцій у серпні 2016 року знизився на 6,28%

У серпні 2016 року на «Українській біржі» було укладено 10,37 тис. угод на загальну суму 0,28 млрд. грн. При цьому обсяг угод з цінними паперами становив 0,16 млрд. грн., а їхня кількість - 9 тис. На строковому ринку «Української біржі» у серпні зафіксовано 1,4 тис. угод на загальну суму 0,12 млрд. грн.

Індекс українських акцій протягом місяця знизився на 6,28% з 716,96 до 710,95 пункту, а з початку року – зріс на 3,66% з 685,86 до 710,95 пункту.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 2,92 пункту,
а Індекс українських акцій – на 13,63 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 09.09.2016 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

266 370 331,89

228,41

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 09.09.2016 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

738,21

12 766 932

*****

Міжнародні резерви України зростають п’ятий місяць поспіль

За попередніми даними міжнародні резерви України на 1 вересня 2016 року становили $14,1 млрд. (в еквіваленті). За останні 12 місяців резерви зросли на 12%, хоча протягом останніх двох місяців темпи їх зростання є незначними.

Збільшення резервів у серпні відбулося за рахунок надходжень на користь Уряду у сумі $368,3 млн. від розміщення ОВДП, номінованих в іноземній валюті.

Ці надходження компенсовано низкою чинників.

По-перше, у серпні після тривалого періоду купівлі іноземної валюти Національний банк провів лише один аукціон з купівлі іноземної валюти з огляду на відсутність її надлишкової пропозиції та поновив проведення аукціонів з її продажу з метою згладжування надмірної волатильності курсу гривні в останні тижні місяця. Як наслідок, чистий продаж валюти Національним банком за минулий місяць становив $13,4 млн.

По-друге, $305,8 млн. спрямовано на платежі Уряду з обслуговування і погашення державного та гарантованого державою боргу в іноземній валюті у сумі (крім платежів на користь МВФ). Зокрема, $252,6 млн. витрачено на обслуговування і погашення за державними цінними паперами.

По-третє, у серпні Уряд та Національний банк сплатили за обслуговування боргу перед Міжнародним валютним фондом 3,3 млн. SDR ($54 млн.).

За результатами місяця обсяг міжнародних резервів України покриває 3.6 місяця імпорту і є достатнім для виконання зобов’язань, поточних операцій Уряду та Національного банку.

*****

Індекс споживчих цін в Україні у серпні 2016 року
дорівнював 99,7%, а у січні-серпні - 104,5%

Згідно з повідомленням Державної служби статистики у серпні 2016 року Індекс споживчих цін в Україні дорівнював 99,7% (з початку року - 104,5%). Індекс цін виробників промислової продукції становив 102% (з початку року - 119%). При цьому у добувній промисловості та розробленні кар’єрів у серпні ціни зросли на 1,8% (з початку року - на 43,1%), у переробній промисловості – знизилися на 0,7% (з початку року – зросли на 12,7%), а у постачанні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – зросли на 2% (з початку року – на 24,6%).


Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів283на 25.04.24
Кількість КУА278на 25.04.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 25.04.24
Кількість ІСІ1780на 25.04.24
Кількість НПФ*52на 25.04.24
Кількість СК*1на 29.02.24
Активи в управлінні КУА, млн грн615 069на 29.02.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 875на 29.02.24