ukr ENG
 
07.12.2018

Європарламент відтерміновує запровадження дискусійних вимог для розкриття ключової інформації про UCITS-фонди для роздрібних інвесторів. EFAMA та національні асоціації фондів підтримують це рішення

Комітет Європарламенту з питань економіки та монетарних справ (ECON) 3 грудня прийняв проект резолюції щодо продовження кінцевих строків для впровадження Регламенту ЄС про PRIIPs («пакетовані роздрібні та страхові інвестиційні продукти)», включаючи вимогу щодо використання «ключових інформаційних документів» (Key Information Documents, KIDs).

Таким чином, Європарламент продовжив дію винятку для UCITS* за Регламентом ЄС про PRIIPs на два роки і визнав, що PRIIPs KID наразі має недоліки, які необхідно виправити. Поки правила для PRIIPs KID не будуть розроблені належним чином, щоб надавати інвесторам точну та чітку інформацію для прийняття інвестиційних рішень, споживачі будуть і надалі отримувати користь від UCITS KIIDs**, які добре функціонують.

Як повідомляє funds europe, фонди для роздрібних інвесторів (фізичних осіб із відносно невеликим обсягом інвестицій) тепер повинні будуть розпочати публікацію KIDs у 2022 році, замість 2020 року. Таким чином, в індустрії та регуляторів буде більше часу для перегляду певних деталей документів, що, як вважають критики, мають недоліки. Це рішення Європарламенту привітали EFAMA таНімецька асоціація інвестиційних фондів BVI, яка є одним із найбільших критиків правил PRIIPs.

EFAMA, BVI,британська асоціація фондів (The Investment Association) та інші організаціїпопереджали, що методологія для побудови сценаріїв доходності в KIDs може ввести в оману інвесторів. Опір з боку ринку викликав і «оманливий» розрахунок транзакційних витрат. Томас Ріхтер, Генеральний директор BVI, зазначив: «Це важливий крок для європейських споживачів. Довші терміни дають нам більше часу для роботи з регуляторними органами для усунення недоліків у PRIIPs KID. За логікою, це має відбутися під час перегляду правил щодо PRIIPs, запланованого на наступний рік». Ширший перегляд правил щодо PRIIPs також був продовжений на рік – до кінця 2019 року. Цей крок, покликаний послабити стурбованість індустрії щодо недостатнього часу для опрацювання складних питань імплементації.

До впровадження вимог щодо PRIIPs KID, UCITS-фонди, які підпадають під визначення PRIIPs, продовжуватимуть використовувати ключові інформаційні документи для інвесторів (KIIDs), передбачені Директивою про UCITS.

Напередодні тристоронніх дискусій, EFAMA впевнена, що Рада ЄС та Єврокомісія погодяться, що це найкращий результат для захисту інвесторів. EFAMA підтримала заклик Європейського парламенту до Єврокомісії якнайшвидше переглянути Регламент ЄС про PRIIPs та вирішити всі відкриті питання, включаючи методологію розрахунку транзакційних витрат.

* UCITS (Undertakings for Collective Investment in Transferable Securities) – підприємства з колективного (спільного) інвестування в оборотні цінні папери (такі, що перебувають в обігу на регульованих ринках); є відкритими фондами із публічним розміщенням (пропозицією) і жорсткими вимогами до складу, якості, ліквідності та структури активів. Регулюються відповідною Директивою (Directive 2009/65/EC від 13 липня 2009, зі змінами згідно з Directive 2014/91/EU від 23 липня 2014) та іншими пов’язаними актами законодавства ЄС.

** Компанії, що пропонують інвесторам UCITS, вже багато років зобов’язані публікувати «ключовий інформаційний документ для інвесторів» (KIID). Вимоги до нього відрізняються від наразі передбачених для PRIIPs KID, зокрема, відсутністю в документі історичної доходності та при цьому наявністю побудованих на історичних даних інвестиційного продукту сценаріїв його доходності у майбутньому, зазначенням транзакційних витрат, що розраховуються з урахуванням середньоринкових показників, а також обсягом документа (3 сторінки замість 2-х).

Інвестувати легко Розділ у процесі оновлення
 
Основні цифри
Кількість КУА 294 на 17.09.19
Кількість ІСІ 1 306 на 17.09.19
Кількість НПФ* 61 на 17.09.19
Кількість СК* 2 на 31.07.19
Активи, млн. грн. 342 062 на 31.07.19
Активи – за даними звітів 280 КУА щодо 1283 ІСІ, 58 НПФ та 2 СК.
* З активами в управлінні КУА